
Skandiform – Making sense, attracting senses
Branding Identitet Film & foto
Ny Studio har hjälpt Skandiform att vitalisera varumärket, profilen och identiteten. Vi har hedrat bolagets 60 år i möbelbranschen samtidigt som vi har tagit varumärket i en djärvare riktning. Resultatet är ett rent, lugnande uttryck som är starkt kopplat till Skandiforms kärnvärden, kundlöften och designfilosofi. Insatsen speglar också många av de värden som kännetecknar skandinavisk design. Framför allt har vi lyckats kombinera funktionalitet och estetik med varumärkeslöftet – Scandinavian Sense.
Vi har också skapat ett kommunikationskoncept, en varumärkesfilm och innehåll för Skandiforms olika kollektioner. Konceptet ”Making sense, attracting senses” är ett sömlöst samspel mellan det rationella och emotionella. Möblerna känns inte bara självklara i miljöer där människor möts, de väcker också en starkare känsla av tillhörighet och tillfredställelse. Ett djärvt experiment med ljus, skuggor, ljud och material för människans alla sinnen.








