
Rocky Mountain Featherbed – For those who know
Branding Identitet Film & foto
Varumärket Rocky Mountain Featherbed grundades i Wyoming i slutet av 1960-talet och är kanske mest känt för sin ikoniska dunväst. Under lång tid föll varumärket i glömska, men har nu vaknat till liv. Briefen var att få Rocky Mountain Featherbed att kännas relevant i vår samtid och samtidigt trycka på de klassiska värden som är förknippade med varumärket. Både gamla och nya målgrupper ska känna att varumärket står för kvalitet, men också för en frihetskänsla som sträcker sig från trådarna i kläderna till grenarna ute i vildmarken.
Syftet var att relansera varumärket på bred front med hjälp av exempelvis varumärkesfilmer. Den nostalgiska och nya äventyraren ska känna att Rocky Mountain Featherbed gör det möjligt att ge sig ut på äventyr precis när man känner för det. För att stärka varumärket togs löftet ”For those who know” fram. Ett löfte som bygger på alla som delar denna känsla vet vad de ska ha på sig och hur de ska göra för att få utlopp för den inneboende äventyrslusten.














