PMU – En nytolkning av second hand

Film & foto

    Vad och hur du handlar gör skillnad. PMU, Pingstmissionens utvecklingsarbete, driver en kedja av secondhandbutiker som finns på ett femtiotal orter. Allt arbete sker ideellt och överskottet går till hjälparbete mot fattigdom världen över. För kunderna är även varorna i sig en viktig handling: second hand är svårslaget när det gäller hållbar konsumtion.

    Vi fick uppdraget av flagshipbutiken PMU Jönköping City att ta fram ett visuellt koncept för att lyfta fram det stora och breda utbudet. Resultatet blev 25 oväntade och lekfulla studiobilder, tänkta att användas som content i deras sociala kanaler.

     

    Nyanser av grönt skapar en röd tråd genomgående. Tillsammans med komplementfärgen lila formas lekfulla kombinationer.

    Den gula färgen kommunicerar energi och optimism. Två omistliga faktorer i PMU:s ideella verksamhet.

    Jordig bas med röda accenter och terrakotta. Inspirationen kommer från länder där PMU arbetar mot fattigdom.