
Länsförsäkringar – Ingen ser hur jag mår
Kommunikation Marknadsföring Film & foto
”Ingen ser hur jag mår” är en kampanj för Länsförsäkringar Jönköping, och en verklig insats i kampen mot den växande psykiska ohälsan bland unga. I samarbete med organisationerna Locker Room Talk och Mind bjuder de in länets föreningar till kostnadsfria utbildningar – en tränarträning med fokus på att se, förstå och hjälpa. Målet med kampanjen var att normalisera sökandet efter hjälp, och samtidigt få fler föreningar att anmäla sig till utbildningarna.
Psykisk ohälsa är nämligen svårt upptäcka med blotta ögat. Extra svårt är det i idrottssammanhang – där utmattning, besvikelse, känslosvall, tårar, aggressioner och osäkerhet är en del av vardagen. Idén bygger på att låna ut Länsförsäkringars stora annonsutrymme till alla ungdomar som mår dåligt utan att det syns på ytan. Med ett budskap från deras perspektiv.
Vi tog fram allt från idé till färdig produktion – som nådde stor räckvidd via bioreklam, stortavlor, print, display och sociala medier. Och detta är bara det första steget i konceptet ”Tillsammans orkar vi”, som vi utvecklat tillsammans med Länsförsäkringar. En långsiktig satsning för barns psykiska välmående.





