Anza

Under många år hade Anza strategin klar för sig. Marknadsföringen vände sig till yrkesmålarna, konsumenterna fick man på köpet. Men med tiden kom den där tanken att omvärderas. Gör-det-självtrenden på 00-talet innebar en stadig ökning i antalet privatköp av penslar. Och nu fanns det en risk att någon annan skulle sno åt sig positionen som penselmärket för konsumenter. Tillsammans jobbade vi därför fram ett helt nytt varumärkeskoncept, som inkluderade alla kundgrupper. Men hur vi skulle vi få vanligt folk att börja bry sig om penslar? Jo, det visade sig att det fanns massor av oklarheter och frågor kring måleri. Därför gjorde vi en rad hjälpsamma instruktionsfilmer, som redan efter något år hade hundratusentals visningar. Sedan startade vi en Facebookgrupp, som med sina många hängivna följare har visat att målning och måleriverktyg faktiskt kan vara väldigt roligt.

Anza
Anza
Anza
Anza
Anza
Anza
Anza
Anza
Anza
Anza
Anza
Anza
Anza
Anza
Anza
Anza
Anza
Anza