Vi söker en copywriter

Har du en särskild fallenhet för att uttrycka dig i skrift? Kan du omvandla en produkt eller ett erbjudande till en story som skapar nyfikenhet? NY Collective söker nu en copywriter.

Vi söker en copywriter.

Har du en särskild fallenhet för att uttrycka dig i skrift? Kan du omvandla en produkt eller ett erbjudande till en story som skapar nyfikenhet? Och framför allt, gillar du att göra reklam? Då behöver vi dig. Och du kommer att få roligt hos oss.

NY Collective söker nu en fjärde copywriter. Låt oss säga att det är du. Tillsammans med våra andra kreatörer har du då ansvar för att utveckla våra uppdragsgivares kommunikation och marknadsföring. Du hittar storyn, idéerna och språket som behövs för att nå ut på marknaden och nå in i huvuden och hjärtan. Du formulerar dig i text som får mottagaren att fatta – och sedan agera.

Du arbetar framför allt med text som ska läsas av mottagaren, men även med manus till film och andra media. Dina närmaste arbetskamrater är projektledare och art directors, ofta även filmare och webbutvecklare.

I dialog med uppdragsgivarna har du förmåga att förstå vad de behöver, vilka deras utmaningar är, och vad som kan hjälpa dem att nå sina mål. Det är viktigt att du kan uttrycka dig korrekt på engelska, framför allt i skrift, då många projekt görs som engelska masters.

Det här har du.
_Erfarenhet av att utveckla och presentera idéer och lösningar.
_Förmåga att uttrycka dig i text på alla sätt som krävs inom marknadsföring: smart, känslomässigt, informativt, lekfullt, enkelt, korrekt och … ja, kan du så vet du.
_Exceptionellt god språklig förmåga både vad gäller svenska och engelska.
_Förståelse för att olika typer av media kräver olika uttryckssätt, språk och innehåll.
_Erfarenhet av att arbeta med idéer och projekt i grupp, men med ett personligt ansvar.
_Nyfikenhet på, och förmåga att sätta dig in i, olika uppdragsgivares utmaningar och problem.

Det här är också bra om du har.
_Kunskaper i Word och/eller Pages.
_Grundläggande kunskaper i InDesign.
_Förmåga att visuellt föreställa dig en story eller idé (t ex i en film).

Det där låter ju som jag – och på det där stället vill jag jobba, tänker du kanske nu. Jamen då så. Hör av dig till jobba@ny.se och bifoga ditt CV, så hörs vi.

Vill du veta mer?

Pernilla Ljungbergh berättar gärna mer.
Hör av dig via telefon eller e-post, uppgifterna hittar du nedan.

076-119 30 12