Sveriges grönaste lag

Inför Jönköpings Södras första säsong i Allsvenskan på nära femtio år behövdes ett nytt kommunikationsmanér. Med ett pressat tidsschema och begränsad budget valde vi ett för sportsammanhang annorlunda anslag. Jönköping har varit ett hockeynäste i många år och HV71-spelarna är välkända profiler i staden. Utmaningen var nu att lyfta upp stadens ”andralag” till samma nivå, väcka stolthet över det allsvenska avancemanget och att få fler än de mest inbitna J-Södrasupportrarna att visa engagemang och gå på matcherna. Här kan du se ett urval av vårt arbete.

profil

 

annons

 

buss

 

bligron

 

 

fotografering

Se fler bilder ur serien Heroes – Jönköping Södra

 

Under våren lanserades kampanjen »Varför ska man se Jönköping Södra?« i sociala medier. Med glimten i ögat, självdistans, och genom att låta spelarna själva sköta snacket så blev kampanjfilmen ett nytt inslag i sportsammanhang. På bara ett par dagar hade filmen inte bara visats över 30 000 gånger och nått ut till dubbelt så många jönköpingsbor utan också skapat stora rubriker på kvällstidningarnas sportsidor.

vepa

 

www

Läs mer om webbplatsen här eller besök jonkopingssodra.se

Kan vi hjälpa dig?

Behöver du ha hjälp eller vill du veta mer om oss?
Kontakta oss så bokar vi ett möte för att prata mer.

036 - 34 94 00